Tuesday 17 June 2008

Letih yang membahagiakan......................

Sudah lama tak tulis dalam blog, memang letih dan kesuntukan masa untuk sedikit ruang pada waktu malam. Mujur malam ni ada sedikit kelapangan, sambil tunggu pukul 2am untuk kejut anakku makan ubat.

Menjaga pokok cabai memang meletihkan, tetapi apabila keringat mula menitis dari jatuh ke silver shine, hatiku girang sekali. Kalih kiri ada buah cabai, kalih kanan ada buah cabai, mau tak syok. Aku seronok pasai usaha aku selama ni tak sia-sia. Insyaallah dalam sebulan dua ni, modal aku RM12K boleh dapat balik, peh tu bulan ketiga seterusnya dah boleh dapat untung, boleh tambah koleksi aset, aku cadang nak beli tanah kebun getah n tanah lot utk di buat pondok tempat kami beteduh dari paneh dan hujan. Umah kat BANDAR LAGUNA MERBOK tu jadi istana hinggap je, boleh gak kami berehat n tido bila ada urusan di SP. Dalam masa 4 tahun, insyaalah, hutang umah, keta, bank boleh settle semuanya, pastu ada modal aku nak bukak gas station (pump station le tu).

Aramak, hari ni aku lom tido lagi, petang tadi p SP, settle insurance VIOS, potong bekalan telefon ayah, pastu balik terus p kebun, mujuq esok PnP start kul 11.40, sempat aku nak sediakan bahan, cumanya sekarang ni aku tengah tunggu berita gembira dari PPDBS, kalau betol kata RAMZI, aku teramat gumbira skali. Takpa ada rezeki adale tu, tak ke mana heh. cumanya aku sedih nak tinggalkan student2 aku 5 AlFArabi.
ok, chow dulu nak kejut BATRISYIA bangun makan ubat demam.

1 comment:

ummufawwaz said...

salam boss..
takan le berapa kerat je taip blog..
busy bangat ke.
copekle apdet..
dah kayo bleh blajo jln2 UK..
hahah